Vă prezentăm WLTP
Ce este WLTP?
În condițiile definite de legea UE, testul de laborator Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP – procedura armonizată la nivel mondial de testare a vehiculelor ușoare) este folosit pentru a măsura consumul de combustibil și emisiile de CO2 de la autoturisme precum și emisiile lor de poluanți.
Vechiul test de laborator – numit New European Driving Cycle (NEDC – noul ciclu de conducere european) – a fost proiectat în anii 1980. Datorită evoluției în tehnologie și condițiile de mers, a devenit depășit. Uniunea Europeană a dezvoltat în acest sens un nou test numit Procedura Armonizată la Nivel Mondial de Testare a Vehiculelor Ușoare (WLTP). Industria auto din UE salută trecerea la WLTP și a contribuit în mod activ la dezvoltarea acestui nou ciclu de testare.
Care este diferența între NEDC și WLTP?
În timp ce vechiul test NEDC a determinat valori de testare bazate pe un profil de condus teoretic, ciclul WLTP a fost dezvoltat folosind date reale colectate de peste tot din lume. WLTP în schimb, reprezintă profile de condus de fiecare zi.
Ciclul de condus WLTP este împărțit în patru părți cu diferite viteze medii: scăzută, medie, ridicată și extra ridicată. Fiecare parte cuprinde o varietate de etape de condus, opriri, accelerare și frânare. Pentru un anumit tip de vehicul, fiecare configurație de grup motopropulsor este testat cu WLTP pentru cea mai ușoară (mai economică) și cea mai grea (mai puțin economică) versiune.
WLTP a fost dezvoltat cu scopul de a fi folosit ca ciclu global de testare în diferite regiuni ale lumii, astfel încât emisiile de poluanți și CO2 precum și consumul de combustibil să fie comparabile la nivel global. Cu toate acestea, deși WLTP are un „nucleu” global comun, Uniunea Europeană și alte regiuni aplică testul în mod diferit în funcție de propriile legi și nevoie legate de traficul rutier.
Beneficiile WLTP
WLTP va introduce condiții de testare mai realiste. Printre acestea se numără:
- O conduită la volan mai realistă
- O gamă mai largă de situații de condus (urban, suburban, drum principal, autostradă)
- Distanțe de testare mai lungi
- Temperaturi ambientale mai realiste, mai aproape de mediile europene
- Viteze medii și maxime mai ridicate
- Acționare mecanică medie și maxim mai ridicate
- Accelerări și reduceri de viteză mai dinamice și reprezentative
- Opriri mai scurte
- Echipament opțional: valorile CO2 și consumul de combustibil sunt furnizate pentru vehiculele individuale, potrivit construcției
- Set-up mai strict al mașinii și condiții de măsurare mai stricte
- Permite valori pentru cel mai bun și cel mai rău caz în baza informațiilor de la consumator, reflectând opțiunile disponibile pentru modele similare de mașini
Datorită tuturor acestor îmbunătățiri, WLTP va furniza o bază mai riguroasă pentru calcularea consumului de combustibil și a emisiilor. Iar astfel se va asigura că măsurătorile reflectă mai bine performanța pe șosea a unei mașini.
- WLTP se aplica oficial noilor tipuri de mașini din septembrie 2017. Noile tipuri de mașini sunt modele de vehicule introduse pe piață pentru prima dată.
- Fabricanții pot deja să înceapă să solicite aprobări WLTP pentru noile tipuri de mașini când legislația va fi aplicată în Uniunea Europeană (nu mai devreme de iulie 2017).
- WLTP se aplica tuturor mașinilor înmatriculate începând cu septembrie 2018.
- De la 1 ianuarie 2019, toate mașinile din reprezentanțe trebuie să aibă doar valori WLTP-CO2 pentru a evita confuzionarea clienților, în viziunea industriei auto
- Măsurile UE pentru mașinile capăt de serie trebuie să permită unui număr limitat de vehicule din stoc, nevândute încă și aprobate potrivit vechiului test (NEDC) să fie vândute în anul următor, și anume până în septembrie 2019.
Testul Real Driving Emissions (RDE – emisii în condiții reale de trafic)
Testul Real Driving Emissions (RDE) măsoară poluanții, precum NOx, emiși de mașini în timp ce merg pe șosea. RDE nu înlocuiește testul de laborator WLTP, ci îl completează. RDE se asigură că mașinile prezintă emisii scăzute în orice condiții de drum. Europa este prima regiune din lume care introduce astfel de testări pe șosea, marcând un salt major în testarea emisiilor.
Printre condiții se numără:
- Altitudini joase și înalte
- Temperaturi de pe tot parcursul anului
- Sarcini utile suplimentare
- Mersul în rampă și pantă
- Șosele urbane (viteză scăzută)
- Drumuri rurale (viteză medie)
- Autostrăzi (viteză mare)