Declinarea răspunderii
Echipamentele pot varia în funcție de piață. Vă rugăm să consultați dealerul/distribuitorul local Mitsubishi Motors pentru detalii.
■ Șoferii sunt pe deplin responsabili pentru propria siguranță la volan.
Vă rugăm să conduceți în siguranță și să nu vă bazați exclusiv pe aceste sisteme în timpul condusului. Consultați manualul proprietarului pentru informații suplimentare. Dacă aveți întrebări, vă rugăm să consultați dealerul/distribuitorul local MITSUBISHI MOTORS pentru detalii.
■ Capabilitățile de detectare și control ale sistemului de Atenuare a Coliziunilor Frontale (Forward Collision Mitigation - FCM) sunt doar complementare și nu previn coliziunile în orice situație. Este responsabilitatea șoferului să rămână atent, să conducă în siguranță și să fie în controlul vehiculului în orice moment.
FCM funcționează atunci când există un vehicul, pieton, ciclist sau motociclist staționar în fața vehiculului dumneavoastră.
De asemenea, FCM este conceput pentru a detecta aceste obiecte, dar este posibil să nu le detecteze sau să nu fie activat în anumite situații.
În unele cazuri, FCM poate să nu funcționeze dacă șoferul ia măsuri pentru a evita accidentul prin manevre de direcție sau accelerare.
■ Sistemul de Frânare Automată de Urgență în Marșarier (Rear Automatic Emergency Braking - Rear AEB) este un ajutor suplimentar pentru șofer. Nu înlocuiește procedurile corecte de conducere.
Utilizați întotdeauna oglinzile laterale și retrovizoarea și întoarceți capul pentru a privi în direcția în care veți deplasa vehiculul înainte și în timpul mersului înapoi. Nu vă bazați exclusiv pe sistemul Rear AEB.
Este responsabilitatea șoferului să rămână atent, să conducă în siguranță și să fie în controlul vehiculului în orice moment. Sistemul Rear AEB are limitări de funcționare și nu este eficient în toate situațiile.
■ Farurile LED Adaptive (Adaptive LED Headlights - ALH): Camera frontală detectează luminile și luminozitatea ambientală a vehiculului din față sau a vehiculelor care vin din sens opus, iar sistemul va schimba automat zona iluminată de faza lungă. În plus, atunci când recunoaște un semn rutier, controlează automat iluminarea către semn și suprimă reflexiile, îmbunătățind astfel vizibilitatea acestuia.
ALH funcționează atunci când „indicatorul ALH de pe tabloul de bord” este aprins, iar vehiculul circulă la viteze de aproximativ 40 km/h și peste. Dacă viteza vehiculului scade sub aproximativ 30 km/h, farurile rămân pe faza scurtă.
Faza lungă sau faza scurtă poate să nu se comute automat în următoarele condiții. Comutați manual între faza lungă și faza scurtă:
- Când un vehicul din față sau din sens opus este ascuns de curbe continue, separatoare, semne, copaci stradali etc.
- Când un alt vehicul traversează în fața dumneavoastră
- Când luminozitatea se schimbă frecvent din cauza semnelor, copacilor de pe marginea drumului etc.
- Când există surse de lumină similare cu farurile sau stopurile în jur
- Când există oglinzi, semne sau alte obiecte foarte reflectorizante în fața dumneavoastră
- Când camera determină că vehiculul este nerecunoscut din cauza mai multor surse de lumină sau luminii puternice
■ Sistemul de Avertizare a Unghiului Mort (Blind Spot Warning - BSW) nu înlocuiește procedurile corecte de conducere și nu este conceput pentru a preveni contactul cu vehicule sau obiecte.
Când conduceți, folosiți întotdeauna oglinzile laterale și retrovizoarea și întoarceți capul pentru a privi în direcția în care veți muta vehiculul, pentru a vă asigura că este sigur să schimbați banda. Nu vă bazați exclusiv pe sistem. Capacitatea de detectare a radarului este limitată. Utilizarea sistemului în anumite condiții de drum, marcaje rutiere sau vreme poate duce la funcționarea necorespunzătoare a sistemului. Întotdeauna bazați-vă pe propria judecată pentru a evita accidentele.
■ Sistemul de Semnalizare a Frânării de Urgență (Emergency Stop Signal - ESS) va face să clipească luminile de frână și lumina de frână montată sus pentru a preveni coliziunile din spate, atunci când este detectată o frânare bruscă.
ESS funcționează în următoarele condiții:
- Când viteza vehiculului este peste 50 km/h
- Când sistemul detectează o frânare bruscă în timp ce frâna de picior este acționată
ESS nu va funcționa în următoarele condiții:
- Când indicatorul de avarie este activ
- Când sistemul nu detectează o frânare bruscă
■ Sistemul de Asistență pentru Părăsirea de Urgență a Benzii (Emergency Lane Assist - ELA) nu va direcționa vehiculul și nu va preveni pierderea controlului. Este responsabilitatea șoferului să rămână atent, să conducă în siguranță, să mențină vehiculul pe banda de circulație și să fie în controlul vehiculului în orice moment.
Sistemul ELA este conceput să funcționeze pe toate drumurile cu marcaje bine definite sau margini, dar este posibil să nu detecteze marginea drumului sau marcajele de bandă în anumite condiții de drum, vreme sau conducere.
Capacitatea de detectare a radarelor și camerei este limitată. Nu orice obiect în mișcare sau vehicul va fi detectat. Întotdeauna bazați-vă pe propria judecată pentru a evita accidentele.
■ Sistemul Avansat de Asistență pe Bandă (Advanced Lane System) nu va direcționa vehiculul și nu va preveni pierderea controlului. Este responsabilitatea șoferului să rămână atent, să conducă în siguranță, să mențină vehiculul pe banda de circulație și să fie în controlul vehiculului în orice moment.
Sistemul Avansat de Asistență pe Bandă este conceput să funcționeze pe toate drumurile cu marcaje bine definite sau margini, dar este posibil să nu detecteze marginea drumului sau marcajele de bandă în anumite condiții de drum, vreme sau conducere.
Capacitatea de detectare a radarelor și camerei este limitată. Nu orice obiect în mișcare sau vehicul va fi detectat. Întotdeauna bazați-vă pe propria capabilitate pentru a evita accidentele.
■ Sistemul de Alertă pentru Traficul din Spate (Rear Cross Traffic Alert - RCTA) nu înlocuiește procedurile corecte de conducere și nu este conceput pentru a preveni contactul cu alte vehicule sau obiecte. Când ieșiți în marșarier dintr-un loc de parcare, folosiți întotdeauna oglinzile laterale și retrovizoarea și întoarceți capul pentru a privi în direcția în care se va deplasa vehiculul. Nu vă bazați exclusiv pe sistemul RCTA.
■ Capabilitățile de detectare și control ale sistemului de Cruise Control Adaptiv (Adaptive Cruise Control - ACC) sunt doar complementare. ACC poate să nu fie activat în anumite situații. Sistemul poate să nu detecteze corect situația reală în funcție de tipul vehiculului din față și starea acestuia, condițiile meteorologice și starea drumului. De asemenea, sistemul poate să nu reușească să decelereze suficient dacă vehiculul din față frânează brusc sau dacă un alt vehicul taie calea, ceea ce poate duce la apropierea prea mare de vehiculul din față.
■ Sistemul de Avertizare a Limitelor de Viteză (Speed Limit Warning) este destinat doar ca un dispozitiv de asistență pentru a furniza informații șoferului. Nu înlocuiește atenția șoferului la condițiile de trafic sau responsabilitatea de a conduce în siguranță. Nu poate preveni accidentele cauzate de neatenție. Este responsabilitatea șoferului să rămână atent și să conducă în siguranță în orice moment.
Orice indicații și avertismente furnizate de sistemul de Avertizare a Limitelor de Viteză nu vor anula limita de viteză reală aplicabilă într-o anumită situație. Șoferul are responsabilitatea de a respecta și de a respecta limitele de viteză în orice moment.
■ Sistemul de Avertizare a Atenției Șoferului (Driver Attention Alert - DAA) este doar un avertisment pentru a informa șoferul despre o posibilă lipsă de atenție sau oboseală. Nu va direcționa vehiculul și nu va preveni pierderea controlului. Sistemul DAA nu detectează și nu oferă un avertisment pentru lipsa de atenție sau oboseală a șoferului în toate situațiile. Este responsabilitatea șoferului să rămână atent, să conducă în siguranță, să mențină vehiculul pe banda de deplasare, să fie în controlul vehiculului în orice moment, să evite conducerea când este obosit și să evite distragerile (mesaje text etc.).
■ Sistemul de Monitorizare a Șoferului (Driver Monitoring System - DMS) este doar un avertisment pentru a informa șoferul despre o posibilă lipsă de atenție sau oboseală. Nu va direcționa vehiculul și nu va preveni pierderea controlului. Sistemul DMS nu detectează și nu oferă un avertisment pentru lipsa de atenție sau oboseală a șoferului în toate situațiile. Este responsabilitatea șoferului să rămână atent, să conducă în siguranță, să mențină vehiculul pe banda de deplasare, să fie în controlul vehiculului în orice moment, să evite conducerea când este obosit și să evite distragerile (mesaje text etc.).
■ Capabilitățile de control ale sistemului de Asistență pentru Stabilitatea Remorcii (Trailer Stability Assist -TSA) sunt doar complementare.
Vă rugăm să conduceți în siguranță și să nu vă bazați exclusiv pe aceste funcții în timpul conducerii.
Din cauza suprafeței drumului alunecoase, vântului lateral puternic, încărcării necorespunzătoare sau poziționării neadecvate a bagajelor și/sau conducerii la viteze mari, sistemul TSA poate să nu reușească să asigure stabilitatea.
■ Camera frontală detectează luminile și luminozitatea ambientală a vehiculului din față sau a vehiculelor care vin din sens opus, iar sistemul va schimba automat zona iluminată de faza lungă.
Funcția AHB (Automatic High Beam) va funcționa atunci când „indicatorul AHB de pe tabloul de bord” este aprins, iar vehiculul circulă la viteze de aproximativ 40 km/h și mai mari. Dacă viteza vehiculului scade sub aproximativ 30 km/h, farurile rămân pe faza scurtă.
Faza lungă sau faza scurtă poate să nu se comute automat în următoarele condiții. Comutați manual între faza lungă și faza scurtă:
- Când un vehicul din față sau din sens opus este ascuns de curbe continue, separatoare, semne, copaci stradali etc.
- Când un alt vehicul traversează în fața dumneavoastră
- Când luminozitatea se schimbă frecvent din cauza semnelor, copacilor de pe marginea drumului etc.
- Când există surse de lumină similare cu farurile sau stopurile în jur
- Când există oglinzi, semne sau alte obiecte foarte reflectorizante în fața dumneavoastră
- Când camera determină că vehiculul este nerecunoscut din cauza mai multor surse de lumină, luminii puternice etc.